Evvveeeeeeeeeet,
Merhaba, Naber? Uykum yok, buraya söküleyim, döküleyim dedim. İyi ettim. Şimdi konu da yok Allah beni ne etsin. Tamam, dürüstlük oynuyalım 0 zaman. Yaklaşık otuz gündür hiç komik değilim. Oysa ki nitelikli bir komik olmak istiyorum. Nedenine gelirsek çok geç olmakla beraber mizahın insanı hafiflettiğini anladım. Ama ışık gibi hafif değil, o saydam, hem ağırlığı yok. Ama kuş tüyü hafif. Kuş tüyü iyi bir benzetme sayılabilir. Hem gıdıklar, hem hafif. Daha hafif şeyler de bulabiliriz ama daha hafifi de kimseye dokunmaz, bir ağırlık dengesinden bahsediyorum zannederim. Ne çok hafif kadar hafif, ne de ciddiyet arzedecek kadar kendini hissettiren cinsten bir şey. Yalnızca yakın hafif geçici bir temas, kıkırdama hali yaratan türden. Neşeli bir komedi. Gergin komedileri sevemiyorum. Daha çok kasılıyorum. Eğer gülersem sinirsel bir boşalma oluyor o gülüş. Tamamen mekanik bir zincirlerin boşalması durumu, ı-ıh onu mizahtan sayamam. Genellikle sosyal hayat analizi yapan ciddi konulara parmak basmak isteyen komedyenler gergin komedi yapıyorlar. Halbuki gel bu sosyal yaramızı unuttur, neşelendir, şıkır şıkır oynat da demiyorum bak, bir gülsün yüzüm. Bir komedinin gerektirdiği nitelikler nelerdir gelin doğaçlayalım: uygunsuz durumlar, yersiz sözler, abartılı kişilikler ilk aklıma gelen en bilindik nitelikleri.

Şimdiiii gelelim sınav sorularına:
1-Düzenli olarak uygunsuz durumlar, yersiz sözler ve abartılı kişilikler arasında yaşayan biri için komedi nedir?
2- Bana komik bişey anlat desem ne anlatırdın?

Süresiz. Aforizmalar kabulümdür.

2 makbule:

  1. outro dedi ki...

    cevap kaadı

    1- Sürekli uygunsuz durumlar abartılı kişilikler arasında komedi gerçek anlamını arz eder: trajedi
    2- kafamın çok meşgul olduğu bir sabah telefon çaldı ve alo? diyeceğime aynı soru tonuyla bismillahirrahmanirrahim?
    dedim harbi  

  2. Salvo Daze dedi ki...

    Hocaya laf yetiştirilmez ama ben de iki gün önce hapşıran bi iş arkadaşıma "Kind regards!" diye bağırdım, evet "çok yaşa" demek istedim, evet mektup yazıyodum.  


 

Bugün Konuşanlar | Kollektif Beyin Boşaltma Saçmalama Saçmalatma Çarpma Çarpılma Çarpılama Alanı | 2007-2009 | Tüm Hakları Çamaşır Dolabının Çorap Çekmecesinde Saklıdır