iki dalda incelemek istiyorum ben bu fotorafı. (fazla essay yazdım bak hemen plan yapıp bi de açıklıyorum, a. okusa gözleri dolar)

birincisi, fotorafın varlık amacı, FOTO dükkanlarının vitrinlerinde bağırlarını gere gere sergiledikleri ünlülerin ve mutlu taze aşıkların fotorafları- gibidir. ki o ünlülerin fotoraflarının nasıl olup da o vitrinlerde kendilerini buldukları benim için hep bir muamma olmuştur. başka bi yerden bulup vitrinlerine koymuşlar desen, yok, değildir, çünkü sonuçta o kadar kötü fotorafları da bir fotoğrafçının çekmesi gerekmiştir bir noktada, ama o ünlü kişinin elinde bi yığın fotorafçı varken nasıl yollardan geçerek kendini orada bulmuştur?..
bi de taze aşıklarımız, nişan düğün arifesinde çekilip çekilip heryerlerde sergilenir ki, çifitimiz de aynı bu taze aşıklara benzer bir görünütü teşkil etmektedirler.



ikinci dalda, bu fotodaki dahiyane pozu incelemek istiyorum ki o da şöyledir. Dişi Ö., Erkek Ö.'nin kafasını kendi çenesinin altına, kendi elini ise erkek Ö.'nün çenesinin altına ustaca yerleştirerek, herhangi bir diğer pozda devasa boyutlarda görünebilecek iki adet gıdıyı tamamen kadrajdan çıkarmayı başarmıştır. adeta başlı başına bir botokstur. takdire değerdir.

her şey bir yana, lambda'nın kapatılması yönündeki karar çok sinirlerimi bozuyor kaç gündür.

açık açık lgbtt hayatların ahlaksızlığına yapılan vurgu, bırakın yani bu hayatların bir araya gelip kendilerini savunmasını. yani üstüne ne söylenebilir ki böyle aşağılık bir ayrımcılığın, umarsız, utanmaz bir saldırı mekanizmasının. bir ülke kendi kendini yiyor, lgbttler bunun çok küçük bir parçası hatta. kürtler ermeniler aleviler işçiler kadınlar her gün açık açık damga yiyorlar suratları suratlarına. herkes herkesi biliyor oysa; fakat o damgayı vurmanın hazzından vazgeçemeyecekler -beyaz-erkek-sünni-"ortadirek"-"türk"(?!)- ve celladına aşık olanlar yepisyeni ve kötücül hafızalar yerleştiriyor beyinlerine.

valiliğin ve polisin kendine hak gördüğü şey ve sunulan gerekçeler ise cidden paralize edici ve bu konu hakkında ciddi-ciddiyetsiz yazabilecek hiçbir şey bulamıyorum. ahlakın güdümlenmesi, yönetilmesi ve sabitleştirilmesi sürecinde yapılan her şey ne kadar tehlikeli hepimiz biliyoruz artık, fakat birileri bütün dünya üzerinde bunu yapmaya devam edebiliyor. yine de cevap vermek lazım, bozulmuş sinirlerle bile olsa cevap vermek lazım. cevap verin, verelim, herkes. grotesk olmak, marjinalliğe kaçmak bunu değiştirmenin bir yolu olmayacak asla çünkü iktidarın şaşırma yetisi yoktur, onu şaşırtamazsın, elini kolunu bağlayacak bir şoka sürükleyemezsin, her şey hesaplanmıştır. görmeyi çok arzuladıkları tertemiz yüzlerle ve onlarınkinden üstün bir retorikle karşı çıkmak gerekiyor sanırım. ya da bu bile işe yaramaz, bilemiyorum.



X'leri nerelere yerleştirdiğimi çok iyi biliyorsunuz.

Mika efendinin Özal Ödevi'ne müfettiş olarak yanıtıdır:


"Ölümcül Deney" (Gavurca haliyle: P/Resident Evil) filminin setinden bir sahne olarak görüyorum açıkçası bunu; Yıllar yılı yanlış anlaşılmış, alay edilmiş olan genetik Prof. Doktor Semranım, en sonunda insanlığın şifresini kafasıyla kırmış ve ilk sentetik insan, Android Turgut'u yaratmıştır.


Fotoğraf, Android kafasının takım aşaması esnasında çekilmiştir.

bastırılmış arzuların kendini belli etmemeye calışan isyanı soz konusu. Semra'nın ellerine dikkat edin başka hicbir yeri ellemek istemiyor gibi sanki. içten içe bir isyan var Turgut'un anatomisine: başka tutulamayacak yeri olduğunun bilinciyle sadece gıdı bolgesinin bıngıllığının çekiciliğine sıkışıp kalmış bir libido, yıllarca saklanmaya calışılmış bakir bir sefalet seziyorum ben. siz sezmiyor musunuz? hadi gelin itiraf edelim, seziliyor. Semra'nın bakışları zehirli, sinsi, içten pazarlıklı. başka planları var. ah ama Turgut'um öyle mi? koca göğüslü bir teyze tarafından bağra basılmış 5 yaşındaki erken olgunlaşan çocuk havası seziyorum ben onda. o bakışlar, o masumluk, o içine doğru bastırılmadan memnuniyet; annesi sanki karşısındaymış gibi kötü birşey yok, sevgiden başka birşey hissetmiyorum aman yanlış anlaşılma olmasın diye bizi inandırmaya calışan bakışlarda cabası... amacı belli tabii keratanın anne huylanmasın, biraz daha uzun sursun 'şefkatli' teyzenin bastırması.

işte artık açıklamanın vakti geldi... berbet bir cinsel hayattan sonra bu cift, toplumsal sorumlulukları dolayısıyla bize mutlu ve hoşnut gözükmeye calışmışlar. Semra'nın aklında gece hayatına özlem, Özal'ın aklında yerine koymaya calıştıgı 5 yaşındaki koca göğüslü teyze var. bu foto eleştirilere verilmeye calışılmış bir cevap ama aslında yasaklanma ile istek arasında sallanıp giden bir cığlık var burada. parlamaya, gözümüzü almaya çalışıyorlar çünkü saklayacakları şeyler var. her neyse, ilk alay edecektim ama dayanamadım, bu cinsellikleri ellerinden alınmış insanlar beni mahvetti ve gerçegi açıkladım size dostlarım yalnızca gerçegi. dayanın buna.

bühü. ağlayacağım.

fotoğraf (fr.fotographe); görüntüyü saklamak.
fotoları art arda sıraladığımızda ise bir hareket, bir film, bir hayat elde ediyoruz değil mi? (istediği yere çekmek)
o zaman bir foto; öncesi, şimdisi ve sonrası için çekilmiş sayılır. "anı yakala" diyenleri polaroide davet ediyorum. incelememi üç, bilemediniz dört hususta gerçekleştireceğim.

Geçmiş: Kadın domine etmiş baştan." Siz bunu görüyorsunuz ama arkasında ben varım" demiş. Yaklaşımı, enseye konuşlanışı, alt çene platosu üzerine kurulu dişlerin gözükmemesi eskiye dayanan bir husumetin sonlanışını ve kadının egemen olmasını temsil ediyor. Adam mutlu.

Şimdi: Ortaklaşa bir "olsa da koyduk olmasa da" pozu sergilemiş ikili. Sosyo-politik sebeplere bağlamak neredeyse kaçınılmaz. Adam mutlu.

Sonra: Geçmişle şimdi fişeklenince, gelecekte "karısı öldürttü olm o adamı" başlıklı komplo teorisine yine bu fotoğraf üzerinden ulaşmak mümkün. Kadının sol elle okşarken, sağ eli alttan gıgıya bastırması beni özellikle etkiledi. Adam mutlu.

Teknik: Zümrüt Tekniği kullanılmış. Layer üstüne layer atılası.

Son olarak Mr.Oézal bugün yaşasaydı merhaba derdi. (aramamotorufobi)


 

Bugün Konuşanlar | Kollektif Beyin Boşaltma Saçmalama Saçmalatma Çarpma Çarpılma Çarpılama Alanı | 2007-2009 | Tüm Hakları Çamaşır Dolabının Çorap Çekmecesinde Saklıdır